Ohohoh wat een dolle boel!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu Ohohoh wat een dolle boel!! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu

Ohohoh wat een dolle boel!!

Door: Femke van Nassau

Blijf op de hoogte en volg Femke

12 Juli 2005 | Australië, Wollongong

Dag dag trouwe lezers,

Jaja ik weet het, ‘t is al weer een tijdje geleden. Druk druk druk, laten we het daar maar ophouden!!
Kan nu hele boeiende verhalen over mijn oh zo spannende stage vertellen; data analyseren, leuke programma’tje schrijven in Excel, statistieken en uren achter de computer doorbrengen, hoop dat jullie dat allemaal een beetje opvrolijkt zo tijdens het rosé drinken op het terras!!

Wat wel minder was, is dat er in mijn huis was ingebroken, was nl al een week alleen thuis (rest van mijn huisgenoten waren weer terug naar Canada en Amerika) Toen ik ’s avonds thuis kwam waren alle deuren open gebroken en mijn digitale camera foetcie...Boehoe...gezellig visite van de politie, veel gedoe! Dus nu woon ik in een andere unit:

Nieuw adres:
29.2 Kooloobong
Northfields Ave
Wollongong 2500 NSW
Australia
+614 05008502
(Ben hier tot eind juli)

Maar gelukkig heeft men ook het begrip weekend uitgevonden, dus tja dan heb ik natuurlijk geen tijd voor de stage!!
Afgelopen tijd, heel vervelend, veel feestjes gehad en ben eindelijk eens gaan zeilen!! Whoohooo lang leve de vrienden met een boot!! (misschien moet ik toch maar zeiler worden...)! Verder nog een hike gemaakt in het Royal National Park, in de hoop wales te spotten, aangezien die nu allemaal naar het noorden trekken. Helaas pindakaas, wel lekker nat geregend....
Ben naar Disney on Ice geweest....Femke tussen alle kindertjes....haha (misschien moet ik toch maar kunstschaatser worden....)
Uitstapje naar de Navy base in Nowra....helicopters (toch maar in het leger dan....) en leuke mannen checken, he Anne en Lara !!!

Maar de topper van de maand is toch zeker wel onze uiteraard welverdiende roadtrip!!
1 Juli was het dan eindelijk zover...Lian, Anne, Lara, Will, Guy en ik in een Toyota Tarago de road op!!
Eerst naar de ouders van Will (wagga wagga wagga wagga...)
Volgende dag, na Australian Football gekeken te hebben, door naar Melbourne. Daar zijn we een dag gebleven en hebben we vooral veel gewandeld en een waterski optreden gezien. Uiteraard lekker gegeten en live8 op een groot scherm in de stad gezien.
Vervolgens via de Great Ocean Road naar de Twelve Apostles (waarvan er dus één ingestort was de dag voor dat wij kwamen.....toen waren er nog maar 8..) Nachtje in de auto geslapen; moet je toch een keer doen he.. En door naar Adelaide (onderweg nog een wale gespot...jippie) Eén dag in Adelaide gebleven; kan nu bijna alle dieren afchecken (thanks Wildlife Park...stiekum dier in the pocket gesmokkeld voor de gezusters...misschien moet ik toch maar ranger worden...) en vandaar naar de Barossa Valley (wijnregio) Waar we uiteraard op wijntour moesten....vele lekkere wijntjes. Tot slot op bezoek bij de grootouders van Will op de boerderij; Achter op de truck rondcrossen en kangaroos opjagen (haha, deze waren het kangaroo komplot tegen mij vergeten) en schapen scheren kijken...(hmmm boer klinkt toch ook wel leuk!!)
Bijna 4000 km in 11 dagen, en dat links rijden is zo slecht nog niet!!
Aangereden dieren: alleen één eend een kusje op zijn kont gegeven (well done, Anne)
Aantal goede grappen...ontelbaar! (met dank aan de film Team Amerika)

Nu drie weken flink knallen voor die scriptie en dan de eerste versie opsturen naar NL, terwijl ik dan ondertussen The Outback met Lian ga verkennen.
Dan alles afronden in Wollongong en nog een maandje reizen, helaas alleen...snik snik, bij gebrek aan gezelschap van de Mentos-man
Maar heb uiteraard al weer teveel plannen dus kom nu eigenlijk al weer tijd tekort om alles te zien...ach ja weer een goede reden om nog eens terug te komen!! (kan natuurlijk ook wereldreiziger worden)

En 14 september (hiephiep hoera Nanette) vlieg ik weer terug naar NL, en dan kan ik eens gaan bedenken wat ik nou eigenlijk wil gaan worden; tot op heden nog te veel opties!!!

Toch nog wat Ozzie feiten:
- Uit eten gaan heeft hier dus geen sfeer en vaak moet je ook nog via buiten om naar de wc te gaan
- Nergens is er een garderobe als je uitgaat (oh ja het was hier ook altijd lekker weer.....en die regen dan?!?)
- ’s nachts wordt het f*cking koud....brrrr
- In het Wildlife park was een albino kangaroos, hoe zielig ben je dan...
- Alle Ozzie’s lopen nu in dikke winterkleren, terwijl alle touristen nog steeds in hun korte broek lopen. Zoek de tourist....
- In Melbourne moet je links voorsorteren om rechtsaf te gaan...logica??
- Anne en Lara zijn allebei klaar met hujn scritpie en gaan mij verlaten...oneerlijk!

Nou jullie allemaal lekker genieten van de zomer!!
Balen dat ik alle afstudeerfeestjes moet missen, maar zal er hier dan eentje op jullie drinken en dan geef ik maar een knallend feest als ik klaar ben (duurt lang....grrrr)

Dus geniet allemaal nog maar even van het rustige leventje, want binnenkort ben ik er weer hoor (twee maandjes maar)!!

En wat fijn dat ons aller Amalia nu nog een zusje heeft....Alexia (Hoezé) , wat een naam, denk zelf persoonlijk dat Femke een gepastere naam was geweest, maar ja.....
Dikke kus
Femke

  • 12 Juli 2005 - 09:38

    Mieke:

    Klinkt allemaal supergoed fem!! WEl jammer dat Anne en Lara je gaan verlaten, maar die zijn dan ook een maand eerder begonnen!

    Geniet er nog ff van, ook al moet je nog aan de scriptie, maar daarna ga je wel reizen!!!!!!!!

    Kus

  • 12 Juli 2005 - 10:03

    Marliez:

    Hey die Femke!! Das lang geleden, dacht al dat je helemaal opgegaan was in spss en excel...zijn ook zulke fascinerende programma's!! Wanneer ben je weer op de msn??
    Ik kom ook rond die tijd terug als jij terug komt, very nice!
    spreek je snel weer!!

    Marliez

  • 12 Juli 2005 - 10:17

    René Olthof:

    Twelve Apostles - en toen waren er nog acht!

    Het is in de winter behelpen in Ozland. Nee, dan hier: zonnetje, vakantie begonnen in het zuiden. Geen beter land dan Nederland!
    Karen en Kees stuurden een huwelijksaankondiging - volgend jaar september. Ben jij dan weer terug?

  • 12 Juli 2005 - 22:50

    Inge:

    Nou iedereen mag ff goed kijken naar die knappe Femke met haar geverfde ogen!
    Wa un lekker ding bende gij!

  • 13 Juli 2005 - 08:35

    Lara:

    Sorry Fem!!!!
    Gelukkig kom ik volgende week nog wel een nachtje (of 2) bij je logeren oke...want ja, ben ondertussen wel dak/thuis-loos!!!
    Succes op de uni en ik zie je waarschijnlijk vrijdag!
    Kus!

  • 13 Juli 2005 - 17:30

    Elly:

    Wat dacht je van brandweervrouw in vught?

    Kom maar weer snelly gezelly deze kant op....

    kus elly
    p.s. maar nog wel veel plezier natuurlijk!!

  • 13 Juli 2005 - 20:52

    Puk:

    Ha Manusje-van-alles (lijkt me een mooi beroep voor je en in het Latijn klinkt het ook nog heel stuur: Factotum),

    Klinkt allemaal erg goed en die scriptie lijkt ook geheel vlekkeloos er gewoon tussendoor nog uitgekomen te zijn.. Of hou je je scriptie-stress soms voor ons achter??

    Ik zou je ondertussen maar op de minder leuke Ozzie-feiten gaan concentreren, want het einde is dus in zicht.. je zult nog eens heimwee krijgen als je terug bent.

    Heb je al een datum voor je afstudeerfeest? Ik zal er bij zijn, heb weer helemaal de smaak te pakken! (met dank aan Nanettte en haar olijven)

    Wat mij betreft zal het even stil aan het front zijn (al was ik sowieso niet je trouweste schrijver, vrees ik), want Roland en ik gaan 3 weekjes op vakantie. ZIn, zin, zin. Ga ik Roland eindelijk eens de Hunebedden laten zien. We blijven dus in eigen land, maar daar is het vooralsnog een mooie zomer, dus maar hopen dat dat zo blijft.

    Jij succes daar, hou je deuren en ramen gesloten en veel reisplezier!!

    -xxx-
    -Puk-

  • 14 Juli 2005 - 05:22

    Inge:

    Lief Femketje, voor iedereen die het niet in de gaten heeft, dit meisje is bijna jarig! Dus: je hebt nu nog voldoende tijd om dingen te bedenken en op de post te doen!
    7 augustus is de dag dat je taartjes eten mag!

  • 15 Juli 2005 - 05:30

    Anne:

    Zo gemakkelijk kom je nie van me af hoor! Kom eerst nog een paar nachtjes bij je logeren ;)

    CHECK!!!

  • 15 Juli 2005 - 10:06

    Ene Femke:

    He Femmie, klinkt allemaal prima daar. Ik mag nu ook bijna weg, maar nog eerst ff aan de scriptie...boehoe. Ben 22 oktober weer in den lande, dus hou maar een plekske vrij in je agenda. Hoeveel foto's moet ik ongeveer bekijken??? :)

  • 18 Juli 2005 - 00:12

    Marijke:

    Wat k*t van je camera! Maar de rest klinkt allemaal wel prima... Geniet nog even van je laatste 1,5 maand daar in je thermische ondergoed! (of heb je dat niet nodig - bikkel :)) Kus

  • 18 Juli 2005 - 20:50

    Lesley:

    Ha die Femmie,

    wat dacht je van het opzetten van de stichting "red de albino kangeroe"? Dat vind ik wel wat voor jou! Natuurlijk met de nodige zakenreisjes! En als je toch besluit boer te worden......in Waspik werkgelegenheid genoeg, gezellie! Fijn te horen dat het toppie met je gaat (om die ene nacht na dan)! In ieder geval alvast veel plezier met je rondreis (zonder de mentosman, still in the picture?). Dat heb je wel verdiend naar het werken aan je scriptie (ik ben trots!)

    Liefs Lesley!!

  • 20 Juli 2005 - 08:27

    Inge:

    hee Femke betrapt, je zit te SOG-gen! ipv aan je scriptie te werken! Ha, ha, ik dus eigenlijk ook nu!

  • 02 Augustus 2005 - 11:30

    Ene Femke:

    He Fem, superleuk dat je belde vorige week! Ik denk dat je goede dingen hebt ingestraald over de telefoon!

  • 06 Augustus 2005 - 22:01

    René Olthof:

    0:00 uur
    Femke is jarig!
    Hiep, hiep, hoera

  • 07 Augustus 2005 - 23:34

    Inge:

    Zo dat was wel weer even een te best verjaardagsweekendje!!! Tjonge, jonge, was heb je toch weer een stelletje ontzettend leuke mensen om je heen, Fem! Daar mag je best wel heel gelukkig mee zijn! Je bent een heerlijk meid, vooral na een paar wijn :-)

  • 08 Augustus 2005 - 16:40

    Douwe:

    Femke! JE was jarig eergisteren (of was het eergisteren, oh die tijdsverschillen ook...) Mhh, ik lees op Inge's blog dat je het allemaal nogal gezellig gevierd hebt ;)
    Groetjes vanuit auckland!

  • 14 Augustus 2005 - 09:45

    Pauline:

    ha Femke, ooops ik was je verjaardag vergeten! Maar je hebt er ongetwijfeld een mooie dag van gemaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 37572

Voorgaande reizen:

02 Februari 2005 - 15 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: