Time flies when you’re having fun.... - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun.... - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun....

Door: Femke van Nassau

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Augustus 2005 | Australië, Wollongong

Dag lieve freunden,

Hoe staat het leven zo in de Nederlanden?
Een beetje aan het genieten van de zomer? Nog een beetje lekker weer gehad?
Allemaal super bedankt voor de leuke kaarten, mail en SMS voor mijn verjaardag! Was helemaal top! Heb een super dag gehad en voelde me 32 uur lang jarig! (ja toch die 8 uur tijdsverschil he!!)
Het is een beetje een lange story, maar voor de laffe lezers:
Heb het hier nog super top! Alles klaar en nu nog een maandje reizen!

En laat ik dan maar meteen met het ‘t aller beste nieuws beginnen:

KLAAR met de scriptie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren op de magische SEND knop gestuurd en hoppa de scriptie is op weg naar Nederland! Nu is het aan mijn ouders en Nanette om Bureau Onderwijs te verblijden met dit prachtstuk! (super bedankt daarvoor!!) Afgelopen maand flink lopen knallen om hem nog af te hebben voordat ik hier wegga (sorry voor mijn falende sociale gedrag) en mede dankzij Guy en een snelle begeleider in NL is het allemaal finito! Dus nu kan ik echt helemaal relaxed gaan reizen!!!

Maar heb uiteraard niet alleen aan de scriptie gezeten, want dat is natuurlijk geen optie!
Ben paar weken geleden met Harry (van de unie) Albatrossen gaan vangen voor zijn onderzoek....Guy, Harry en ik in een miniboot op de grote oceaan met een zelf geknutseld net.....en uiteindelijk een knapperd gevangen.....wat een grote beesten zeg! Harry allemaal dingen meten aan het beest en toen mocht ie weer lekker verder vliegen! Bleek dat hij deze vogel voor het eerst al hier in 1984 had gezien! Cool he, dus een oud birdie!

Toen een weekje knallen en als beloning ging ik met Lian samen een weekje naar Alice Springs! Na een nacht op het vliegveld geslapen te hebben (met allemaal heel vreemd volk) zijn we daarheen gevlogen! 3-Daagse tour gemaakt met een bus vol jongeren (bijna allemaal Engelsen!) naar Ayers Rock, The Olgas and Kings Canyon! Super mooi, lekker weer! Een dolle boel! En ’s nacht buiten in een swag (soort zak waar je met je slaapzak in ligt) slapen, in the middle of nowhere, met zijn allen rond het kampvuur! Heel best!!! En toen we terug kwamen in Alice Springs, wat dus een mini suf plaatsje is, een vet feestje gebouwd in de plaatselijk toko, met dank aan de leuke zwitsers ;)!

Na weer eten weekje typen en 100.000 keer doorlezen stond de Hunter Valley (wijn, wijn, wijn) op het programma voor mijn verjaardag!! Samen met Guy, Will, Lian, Inge, Hiske and Tim hadden we een cottage gehuurd! Op vrijdags kon het wijnavontuur al beginnen, na een best tripje in onze gehuurde auto! Na een grote schreeuw competitie buiten, met als gevolg dat de buurman naar buiten kwam en begon te trappen (?!?), goed gefeest! Volgende dag om 11.00am aan de eerste glaasjes wijn! 5 Vineyards en vele ‘professionele’ wijn testen later weer terug naar het huisje! (toch grappig dat alle wijn op het einde eigenlijk wel prima smaakt!) Waar iedereen in een coma viel......great dat wordt een leuke verjaardag.....
Maar iedereen is toch weer ontwaakt en na een BBQ (blijft toch down under) kon de party karaoke beginnen! Ole ole!!! En om 12 uur whoohoo....JARIG!!
Kreeg allemaal leuke kado’s en Will en Guy hadden een lied voor me geschreven! Kei leuk!! Vele mooi, hard vals gezongen liederen, 15 flessen wijn, een grote glimlach gedurende de hele avond, vele slecht filmpjes en foto’s later ben ik ook gecrashed! Wat een beste avond! Volgende dag een beetje lopen uitbrakken in een plaatsje daar, waar nog life voor me gezongen is door de mevrouw op het podium, en pannenkoek met kaarsjes!
Thanks voor het geweldige weekend!!!

Afgelopen weekend op zaterdags onderwaterhockey tournooi! Helemaal best en zondags de city-to-surf run (14km) gelopen in Sydney, weer een mooie medaille voor in mijn prijzen kast!

Vanavond vlieg ik naar Cairns en kan het avontuur beginnen! Ga lekker een maand backpacken terug naar Sydney! Heel erg veel zin in!

15 september ben ik weer in des landes…… dus tot snel!

Allemaal nog veel plezier in de laatste zomer vakantie weekjes en Catch Ya Later!

Liefs
Femke

  • 16 Augustus 2005 - 05:28

    Marliez:

    That's some bird....!!! Daar kun je wel een week van eten! --> Chinese thinking, hey :)
    Goed, ik ben dus een van die mensen die je verjaardag totaal vergeten is...ai..sorry bout that. Gelukkig is dr strax plenty of time om et in te halen!
    Heb je ook foto's van de onderwaterhockey, want dat zie ik zo nog niet voor me.
    Maak dr een supervette laatste maand van!! Doe ik dat ook!
    doei!!!

  • 16 Augustus 2005 - 06:36

    Lara:

    Tot vanavond Femke!!! Gaan we gezellig in Cairns weer effe bijkletsen!
    Kus!

  • 16 Augustus 2005 - 08:31

    Mariken:

    Hallo,
    weer leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen als je terug bent....
    liefs

  • 16 Augustus 2005 - 08:35

    Anneke:

    AI; ik ben dus ook niet helemaal van je feliciteren geweest, sorry! Komt door die scriptie he (ja ook ik ben eraan), funest voor de sociale momenten!
    Maareh: Klinkt goed allemaal! Geniet ook nog van je laatste weekjes Aussie en doe inge de groeten van me,

    Kuzz

  • 16 Augustus 2005 - 09:04

    Eva:

    Ha Fem! Lekker dat die scriptie de deur / compu uit is.. Ook ik ben er voorlopig even klaar mee. Nu lekker vakantie. Maak er een mooie reis van! X Eva

  • 16 Augustus 2005 - 09:11

    René Olthof:

    Ayers Rock, dat is toch niet politiek correct?

  • 16 Augustus 2005 - 11:48

    Ellen:

    Allereerst: held! Al klaar met scriptie!!Verder: Meesterlijke foto van jou en die schattige albatros! En die rooige rots daar op de achtergrond..die bestaat dus echt. (huh?nooit gezien toen ik down under was) Leuk trouwens, dat je alweer versterking hebt van een GWer (ik ken Lian nog van't 1e jaar - doe je de groetjes?)! In Mestreech niets nieuws, mijn onderzoek begint te lopen, niet erg spannend. Geniet van je laatste maandje reizen en hopelijk zien we je nog's in de stad!

    grtz Ellen

  • 16 Augustus 2005 - 12:21

    Ireen:

    Hee Femmie,
    wat fijn dat je scriptie af is, gefeliciteerd! Heel veel plezier met nog een maandje reizen! Goeie verhalen allemaal... Met de karaoke toch wel 'all by my myself' gedaan he?!

    Veel groetjes vanaf het ook niet vervelende Curacao en tot snel!

  • 16 Augustus 2005 - 12:37

    Iris:

    hi femke!
    nog gefeliciteerd!superverhalen, hé! ken meerdere mensen in australie, grappig hoe iedereen zo veel dezelfde leuke dingen doen en er dan hun eigen draai aan geven. ik heb je een mailtje gestuurd naar je unimaas en hotmailadres. zou je er even naar willen kijken? ik ben benieuwd naar je reactie!
    smak, iris

  • 17 Augustus 2005 - 12:44

    Lesley:

    toppie!!!! Wat ben ik trots op je zeg! Enne....eindelijk iets in die prijzenkast wat niet gestolen is.....

    heb je nog een mail gestuurd! liefs Lesley

  • 17 Augustus 2005 - 20:52

    René Olthof:

    15 september terug - hmmm, dan zie ik je niet, want ik ga twee dagen later al weg voor een weekje Italië - rijmt op Australië, maar minder ver.

  • 19 Augustus 2005 - 05:15

    Inge:

    Ik ben KEI jalours op je Fem! Geniet er maar van want je hebt het zeker verdient!
    Dikke zoenen je vriendin in Sydney

  • 20 Augustus 2005 - 12:32

    Nenut:

    he babe, heb dus je scriptie woensdag ingeleverd bij bureau onderwijs en in postvakjes van je begeleiders, want ze hadden borrel, dus kon niet persoonlijk overhandigen. Zij weten dat ze snel moeten nakijken en cijfers doorgeven?? Vroeg vrouwtje van bureau onderwijs nog, die overigens jou weer kende en superpositief deed, terwijl ze mij altijd een beetje loopt afte plassen. Hoe kan dit? Wat doe ik fout, Watsgebeurd? Heb overigens nog gesmsd, maar had ik ook naar je moeder gedaan en die was niet aangekomen, dus vraag me af of jij hem wel hebt ontvangen, want had ze achter elkaar gestuurd. Ik hoor het wel, genietse en liefs

  • 02 September 2005 - 19:46

    Marjo O:

    \gezien de foto's heb je het daar superrot!! Het hoofddoekje staat charmant. je bent ondertussen toch niet stiekum moslima geworden? Prettige reis terug naar huis en tot ziens!!!!!!!!

  • 07 September 2005 - 06:41

    Stringe:

    Hee Fatima, je hebt het goed naar je zin met reizen. Fijn om te horen!!! Gelukkig werken australische telefoons hier door het hele land!

  • 08 September 2005 - 09:34

    Lara:

    Waar blijft dat nieuwe verhaal Fem??
    Bijvoorbeeld over een Manta Ray of zoiets saais ;-)!
    Wij gaan morgen naar Fraser Island...heb er zin in!
    Enne..blijf genieten he!!!
    Spreek je snel!
    Liefs Lara

  • 13 September 2005 - 21:53

    René Olthof:

    Die Fem, nog een maandje eraan vastgeplakt. Heb je zo'n schurfthekel aan Nederland dat de centjes eerst op moeten zijn voordat je terugkeert? Het is hier de laatste weken qua weer in ieder geval prima uit te houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 37576

Voorgaande reizen:

02 Februari 2005 - 15 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: