Change of plan.... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu Change of plan.... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Femke Nassau - WaarBenJij.nu

Change of plan....

Door: Femke van Nassau

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 September 2005 | Australië, Hervey Bay

tja eigenlijk zou ik nu in het vliegtuig naar het schone Nederlandse moeten zitten, maar leuke ozzie, trouwplannen en australian citizenship...
neen hoor de plannen zijn niet zo drastisch, maar blijf wel een maandje langer hier plakken!!

Hoe is het met u allen?
Weer allemaal vol goede moed aan de slag na de zomer? heb begrepen dat het inmiddels bij jullie ook lekker weer is!!

Ben hier nu een maandje aan het reizen en dat bevalt me super goed!! Ben in mijn eentje op pad en eigenlijk is dat wel best!! Natuurlijk af en toe wel remy, maar heb ontdekt dat ik me eigenlijk best goed in mijn eentje kan vermaken en ben eigenlijk niet zo veel alleen geweest, want ga met veel georganiseerde trips mee!!

Ben begonnen in Cairns, lekker drie dagen op een boot gaan duiken!! helemaal super! Had een relaxte buddy, dus allemaal duiken van een uur en te veel om op te noemen gezien!! met als topper nemo en schildpadden!! toen drie dagen naar het rainforest en crocs spotten!! was ook een mini...zien er toch redelijk onschuldig uit..hmmm
toen door naar Townsville, en Magnetic Island, jaja een groot paradijs!! lekker veel gewandeld!! weer een nieuwe hobby!! lekker rondwandelen en kom vaak maar een of twee mensen tegen heel de dag.. prima!
toen naar Airlie Beach!! het zeilparadijs! Drie dagen op een boot gaan zeilen en duiken en snorkelen! WOW!! blijf toch super fan van dat zeilen!! en weer super veel dieren gezien! Veel walvissen en met duiken een Matra Ray!! WHOOHOOO!!

En toen lag ik met een paar engelse aan de lagoon komt er een kerel vragen of we graits een dag mee willen zeilen!! JA NATUURLIJK!! dus femke heel de dag aan het roer van de 15m boot! en nog een grote tunafish gevangen ook (1.2m) Super dag!!

Toen door naar town of 1770, erg mini maar een paradijs (ja weer een) Wilde daar maar een nachtje blijven, maar uiteindelijk 5 nachten gebleven, lekker surfen, wandelen, een surfersparty (waar ik me niet echt veel meer van herinner) en in een 2 persoons vliegtuig gevlogen en gestuurd!! Hoe best is dat!!!

En nu zit ik in Hervey Bay en ga ik morgen met 11 onbekenden in een 4WD Fraser Island onveilig maken! lekker rondcrossen en kamperen! Kan niet wachten!!

Gaat ook goed met de dieren score..
walvissen, dolfijn bij de boot, zee en land schildpadden, wederom wandelende tak, krokodillen, slangen, heel veel kangaroes en wallabies, leguaan, sea-eagle miljoenen vogels en nog veel meer dieren!! Een grote wild dierentuin!!

Ook al veel mensen ontmoet, vooral veel engelsen, dus gaat goed met mijn 'hot potato' accent!!

nou ik ga langzaam verder reizen naar Sydney en 15 okt ben ik weer in het land....ohjee da's al snel
Nog maar even lekker genieten tot die tijd!

Nou ik ga mijn tas maar eens inpakken voor dit weekend!!

Succes met werken, studeren, scriptie en alle andere bezigheden! en tot snel!

Liefs
Femke

  • 14 September 2005 - 08:45

    Mieke:

    Hae die Fem,
    Klinkt allemaal heel fijn en vooral ook druk! Heel grappig om nu jouw verhaal te lezen van die reizen, want Anne en Lara hebben zo'n beetje hetzelfde gedaan, of zijn ze aan het doen. Tenminste vooral het begin van jullie reis. In ieder geval maken jullie jaloers met al die paradijsjes. Ben sinds twee weken aan de stage, heel fijn!
    Tot over een maandje!

    Kus

  • 14 September 2005 - 08:45

    Sanne:

    Mieke zit hier naast me in de bieb te werken aan haar onderzoek... en ik doe een poging mijn pre-scriptie eindelijk af te ronden. Verder klinkt het allemaal heel prima wat je aan het doen bent! Je krijgt bijna het idee dat je het uitroept met al die uitroeptekens... ;)

    Veel plezier nog!
    kus

  • 14 September 2005 - 09:42

    René Olthof:

    Remy - subtiel!
    Hmm, ik moet toch eens naar de dierentuin om te zien hoe die wandelende takken er eigenlijk uitzien. Of heeft Wouter die in zijn terrarium?

  • 14 September 2005 - 10:16

    Mariken:

    Nou zusje, dat klinkt allermaal erg goed. Wij hebben ook een nieuwtje we hebben een huis gekocht.....in het mooie plaatsje Culemborg...
    Geniet nog lekker een maandje van de wilde dieren.

  • 14 September 2005 - 14:09

    Annie:

    Wat cool Femke! Veel plezier, geniet nog maar lekker van je extra tijd daar! groetjes van OC-Annie

  • 14 September 2005 - 14:27

    Irenes:

    Ha Femmie,
    wat een fantastische verhalen! Super tof dat je er gewoon nog een maand achteraan plakt om in je eentje het land door te struinen! In je eentje is natuurlijk een relatief begrip, zeker ook in jouw geval: overal vrienden maken, hoera!
    Maareh, leuke ozzies dus?!!
    Enne, we komen nu dus tegelijk terug in het kikkerland, zullen we dan alsnog onze halve-liter-traditie in ere houden slesj een mooi we-zijn-er-weer-feest houden?!

    Heel veel plezier nog en geniet ervan (beetje overbodig, maar toch..)

    Kus Irenes

  • 14 September 2005 - 15:26

    André:

    He femke, zoals je kunt lezen bij Mariken hebben een huis gekocht. Je zus is helemaal door het dolle heen. We zoeken nog enkele vrijwiligers om ons te helpen klussen? Jij missschien. Groetjes André

  • 14 September 2005 - 17:20

    Lesley:

    fijn om iets van je te horen! Leuk dat je er nog een maandje aan vast hebt geplakt; geniet maar van de rust, voor dat je het weet heb je al je vrienden weer om je heen!!!!!!

    tot gauw, genietse!

  • 14 September 2005 - 20:31

    Wendy:

    Hoi Femke,

    Jeetje, ik had nog zo gehoopt dat je op tijd terug zou zijn voor 't "Barbie" eindfeest van waterland. Dan had je al je verhalen even kunnen vertellen. Jemig! Als je op MSN kan komen kun je op mijn space de foto's van Peru zien. Nou, dat was 't.
    Hopelijk tot snel, en geniet nog even van je extra tijd!!!

    doei doei
    wendy

  • 14 September 2005 - 22:31

    Inge:

    Fijn Femmie, geniet nog maar lekker. Ik ben ook bijna klaar. Helaas vertrek ik 8 oktober naar de White Sundays, dus zie ik je niet meer. WE gaan je missen as vrijdag op ons Glebe Holland Heineken- afscheids feest!

  • 15 September 2005 - 10:42

    Ene Femke:

    He Fem,
    en, wat wordt er nog meer gescoord behalve dieren????
    Haha, klinkt allemaal echt super en begrijp dat je nog helemaal niet naar huis wilt. En je hebt je scriptie toch al af, dus wat let je?
    Wordt je trouwens niet zeeziek van al dat zeilen? 10 minuten op de boot met het duiken deed het voor mij al hoor, haha

  • 15 September 2005 - 22:12

    Don Olthof:

    Grrrrrrrrrrr
    Om jaloers van te worden.
    Toch leuk om te vernemen dat je eigenlijk geen tijd hebt om nog (ooit?) naar Holland terug te keren. Geniet er nog lekker van. Groetjes Don

  • 16 September 2005 - 10:20

    Annemieke, DBSV:

    Hallo Femke,

    Wow, wat heb je het naar je zin. Geniet er maar lekker van. Maar waar zijn je plannen om Nieuw Zeeland ook even onveilig te maken?

    groetjes

  • 17 September 2005 - 14:40

    Elly:

    Hee Remy,

    Krijg er heimwee van!
    Super man, ik ben twee weken geleden (toevallig) de kerel tegengekomen waar ik dit hele oost-kust verhaal 6 jaar geleden ook mee heb gevierd. Blijft een geweldige ervaring, dus lekker blijven plakken!!

    Maar dan wel als een gek naar huis komen hoor, ik heb zin in een biertje!

    Kus Elly

  • 18 September 2005 - 04:13

    Inge:

    Zo fem, heb jij even een mooi feestje gemist!!! Oranje had je goed gestaan, en Will was weer in voor een late-night Karaoki. Dikke kussen voor op je travels!
    Probeer je nog wel eens te bellen!

  • 26 September 2005 - 06:26

    Lara:

    WE ZITTEN IN AUSTRALIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 September 2005 - 19:33

    René Olthof:

    Een weekje Noord-Italië haalt het natuurlijk niet bij maanden Australië, maar is stellig beter dan niets. Paradijsjes genoeg in het Alpenland, maar hordes wilde dieren: ho maar. Zondag teruggekomen en meteen weer aan het werk.

  • 02 Oktober 2005 - 23:08

    Inge:

    Joehoe, Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt! DArwin was echt te gek, (zie site) en Hiske en ik zijn de hele week gaan bush-camperen! Dikke kussen en zie je in december weer ! hahaa

  • 05 Oktober 2005 - 02:36

    Hiske:

    He Fem! Nice dat je vrijdag weer in Sydney bent! Heb er zin in, gezellig! En Inge kan vertellen hoe fijn het is om in onze woonkamer te chrashen..:) xx

  • 05 Oktober 2005 - 21:01

    Douwe:

    Mhh, stoere vis Femke! Heel goed dat je je verblijf Down under nog maar ffies hebt verlengd! Vind je het ook zo gek dat het water in de WC verkeerd om draait als je doortrekt? Nou ja, geniet nog maar effies goed hard van de laatste week!!

  • 06 Oktober 2005 - 08:42

    René Olthof:

    15 oktober nadert met rasse schreden.
    Snel nog genieten van Ozzie-land.
    Laatste nieuws van Anne:
    "Zoals jullie waarschijnlijk al vernomen hebben gaat Anne in het kader van
    haar profielwerkstuk 6 VWO aanstaande vrijdag voor ruim twee weken naar
    Atjeh Indonesie. Zelf allemaal geregeld.
    De school vond het zo leuk dat ze de lokale krant De Gelderlander hebben ingeschakeld. Zaterdag stond er ongeveer een halve pagina in. ik heb het van
    internet afgehaald en stuur jullie het ter info toe.
    Spannend hè!

    Ze komt je dus 'bijna' opzoeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 37570

Voorgaande reizen:

02 Februari 2005 - 15 September 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: